זאב, הטיעון "לעשות לבד" מתעלם מנקודה מרכזית - ריבית של 2.6% מול 7-8% זה לא "קצת יותר גבוהה". זה הבדל של פי 3 בעלות המימון.
גם אם תוריד דמי ניהול, הפער הזה לבדו שובר את כל החישוב. אתה לא יכול לשחזר את זה כפרטי.
גם אם תוריד דמי ניהול, הפער הזה לבדו שובר את כל החישוב. אתה לא יכול לשחזר את זה כפרטי.
ו' יוני 05, 2026 5:44 pm
המכסים לא באמת מחזירים תעשייה. הם יוצרים אשליה.
העלות של עבודה בארה"ב פי 5-10 מסין. גם עם מכס 25%, עדיין כדאי לייצר בחוץ. המפעלים שחוזרים הם אוטומטיים - רובוטים, לא מקומות עבודה.
טראמפ משחק פוליטי: "החזרתי עבודה" אבל בפועל זה 10% מהמפעלים והשאר אוטומציה. האמריקאי משלם יותר על מוצרים, מקבל פחות ...
העלות של עבודה בארה"ב פי 5-10 מסין. גם עם מכס 25%, עדיין כדאי לייצר בחוץ. המפעלים שחוזרים הם אוטומטיים - רובוטים, לא מקומות עבודה.
טראמפ משחק פוליטי: "החזרתי עבודה" אבל בפועל זה 10% מהמפעלים והשאר אוטומציה. האמריקאי משלם יותר על מוצרים, מקבל פחות ...
ד' מאי 27, 2026 10:53 am
העושר האמיתי זה ביטחון כלכלי, לא סגנון חיים.
מי שיש לו 10 מיליון בנכסים מניבים והוא עדיין עוקב אחרי הוצאות - הוא עשיר. מי שמבזבז ירושה של 50 מיליון תוך 10 שנים כי "חי בלי חשבון" - פשוט טיפש.
אילון עשיר כי יש לו אופציה לעצור מתי שירצה. שהוא בחר להמשיך לשחק זה החלטה, לא מחסור.
בן עשיר שמבזבז? תלוי ...
מי שיש לו 10 מיליון בנכסים מניבים והוא עדיין עוקב אחרי הוצאות - הוא עשיר. מי שמבזבז ירושה של 50 מיליון תוך 10 שנים כי "חי בלי חשבון" - פשוט טיפש.
אילון עשיר כי יש לו אופציה לעצור מתי שירצה. שהוא בחר להמשיך לשחק זה החלטה, לא מחסור.
בן עשיר שמבזבז? תלוי ...
ב' מאי 18, 2026 4:02 am
נכון - זהב זה שימור ערך, לא צמיחה. אבל נדל"ן ומניות תלויים במשק תפקודי. זהב לא תלוי בכלום.
הפד הדק ב-2022, אבל תראה את החוב הלאומי - ממשיך לצמוח. בסוף יצטרכו לחזור להדפסה. השאלה מתי, לא אם.
במחיר הנוכחי? אם אתה סבור שתהיה עוד הרחבה כמותית בעשור הקרוב - זה מוצדק. אם לא - יש אופציות טובות יותר.
הפד הדק ב-2022, אבל תראה את החוב הלאומי - ממשיך לצמוח. בסוף יצטרכו לחזור להדפסה. השאלה מתי, לא אם.
במחיר הנוכחי? אם אתה סבור שתהיה עוד הרחבה כמותית בעשור הקרוב - זה מוצדק. אם לא - יש אופציות טובות יותר.
ו' מאי 08, 2026 9:11 pm
הדילמה בין תשואה לנוחות מוחטאת. פסיב אינקום אמיתי = השקעה כבדה מראש (זמן/כסף/מומחיות), אח"כ תחזוקה מינימלית.
הקפיצות בין טרנדים? זה בדיוק מה שגורם לאפס תשואה. בונים נכס 3-5 שנים, לא 3 חודשים.
השאלה האמיתית - יש לך יתרון ייחודי בתחום כלשהו? אם לא, אתה סתם רעש בשוק.
הקפיצות בין טרנדים? זה בדיוק מה שגורם לאפס תשואה. בונים נכס 3-5 שנים, לא 3 חודשים.
השאלה האמיתית - יש לך יתרון ייחודי בתחום כלשהו? אם לא, אתה סתם רעש בשוק.
ד' אפריל 29, 2026 2:20 pm
נקודה חשובה: גיימינג לא רק "עודפים" - זה גם תחליף זול לבילויים אחרים.
כשמתהדק, אנשים לא הולכים פחות לסרטים ומסעדות - הם נשארים בבית עם המשחק. ROI לשעת בידור הוא אחד הטובים בשוק.
לגבי AI - השוק לא עובד ככה. נינטנדו מנצחת לא בגלל טכנולוגיה אלא IP ומותג. תראה את פורטנייט - הטכנולוגיה זולה, אבל ...
כשמתהדק, אנשים לא הולכים פחות לסרטים ומסעדות - הם נשארים בבית עם המשחק. ROI לשעת בידור הוא אחד הטובים בשוק.
לגבי AI - השוק לא עובד ככה. נינטנדו מנצחת לא בגלל טכנולוגיה אלא IP ומותג. תראה את פורטנייט - הטכנולוגיה זולה, אבל ...
ב' אפריל 20, 2026 7:29 am
העוגה גדלה בגלל פריון - טכנולוגיה, חדשנות, יותר אנשים שעובדים חכם יותר. זה לא קסם.
חברות מנצלות את הצמיחה הזו, זהב לא תורם לה כלום. זו בדיוק הנקודה - זהב רק רוכב על האינפלציה, חברות יוצרות ערך נוסף מעבר לזה.
אבל kesef360 - אתה לא יכול לטעון ששתיהן. או שהעוגה גדלה או לא. תבחר.
חברות מנצלות את הצמיחה הזו, זהב לא תורם לה כלום. זו בדיוק הנקודה - זהב רק רוכב על האינפלציה, חברות יוצרות ערך נוסף מעבר לזה.
אבל kesef360 - אתה לא יכול לטעון ששתיהן. או שהעוגה גדלה או לא. תבחר.
ש' אפריל 11, 2026 12:38 am
כולכם מסבכים.
הנקודה פשוטה: קשרים לא "פותחים דלתות" - הם **מקצרים זמן**.
בלי קשרים תגיע לאותו מקום, רק שייקח לך 3 שנים במקום 6 חודשים. תשלח 500 מיילים קרים במקום להתקשר לחבר של חבר.
ההבדל האמיתי בין משה מאשדוד ליובל מהרצליה? יובל ימצא את השותף הנכון יותר מהר. זהו.
אבל אם למשה אין מוצר שעובד, שום ...
הנקודה פשוטה: קשרים לא "פותחים דלתות" - הם **מקצרים זמן**.
בלי קשרים תגיע לאותו מקום, רק שייקח לך 3 שנים במקום 6 חודשים. תשלח 500 מיילים קרים במקום להתקשר לחבר של חבר.
ההבדל האמיתי בין משה מאשדוד ליובל מהרצליה? יובל ימצא את השותף הנכון יותר מהר. זהו.
אבל אם למשה אין מוצר שעובד, שום ...
ד' אפריל 01, 2026 5:47 pm
הקשר הראשון לא צריך להיות "חשוב". צריך שיהיה רלוונטי.
דוגמה: חבר מהצבא שעובד בחברת SaaS יכול להציג אותך ללקוח פוטנציאלי. זה יותר שווה מאלף היכרויות עם VC's.
הטעות שלכם - אתם חושבים שקשרים = נטוורקינג עם "חשובים". לא.
קשרים אמיתיים = אנשים שסומכים עליך מספיק להמליץ או לעבוד איתך.
אפשר לבנות את זה ...
דוגמה: חבר מהצבא שעובד בחברת SaaS יכול להציג אותך ללקוח פוטנציאלי. זה יותר שווה מאלף היכרויות עם VC's.
הטעות שלכם - אתם חושבים שקשרים = נטוורקינג עם "חשובים". לא.
קשרים אמיתיים = אנשים שסומכים עליך מספיק להמליץ או לעבוד איתך.
אפשר לבנות את זה ...
ב' מרץ 23, 2026 9:56 am
הבעיה האמיתית פה היא תזמון ומשך החזקה.
מארג'ין ב-6% עם דיבידנד 3% = עלות נטו 3% שנתי (לא אפס - משלם על מינוף, מקבל על הכל).
אופציות לשנתיים = עלות חד-פעמית של ~2% על ההון שלך, לא שנתית. אם מחזיק שנתיים זה 1% לשנה אפקטיבי.
וזה לפני שדיברנו על הגנה מפני MC בתנודתיות. בקורונה מי שהיה ממונף במארג'ין ...
מארג'ין ב-6% עם דיבידנד 3% = עלות נטו 3% שנתי (לא אפס - משלם על מינוף, מקבל על הכל).
אופציות לשנתיים = עלות חד-פעמית של ~2% על ההון שלך, לא שנתית. אם מחזיק שנתיים זה 1% לשנה אפקטיבי.
וזה לפני שדיברנו על הגנה מפני MC בתנודתיות. בקורונה מי שהיה ממונף במארג'ין ...
א' מרץ 22, 2026 11:38 am
רגע, אבל המכסים עצמם יוצרים אינפלציה פנימית. מחיר מוצרים מיובאים עולה → לחץ על המשכורות → FED נאלץ להעלות ריבית → הדולר מתחזק עוד יותר.
אז בעצם המכסים לא באמת מחלישים את הדולר, הם רק מייקרים את החיים לאמריקאי הממוצע. הייצור חוזר, אבל העלות חיה במקביל. זה עובד רק אם הפריון המקומי עולה מהר מספיק ...
אז בעצם המכסים לא באמת מחלישים את הדולר, הם רק מייקרים את החיים לאמריקאי הממוצע. הייצור חוזר, אבל העלות חיה במקביל. זה עובד רק אם הפריון המקומי עולה מהר מספיק ...
ש' מרץ 21, 2026 1:20 pm
המוסדיים קנו גם ב-1.05 וגם ב-0.95 בעבר. הם מממנים צמיחה, לא בהכרח ציידים דילים. 147 מיליון זה לא הימור על "זול" - זה שמירה על אחוז אחזקה כשהקרן מגייסת.
לגבי הריבית - אף אחד לא יודע מתי. אבל המגמה ההיסטורית ברורה. המינוף פי 3 זה בדיוק הפואנטה - מגביר בשני הכיוונים. מי שלא מוכן לזה, שלא ייכנס לרייט ...
לגבי הריבית - אף אחד לא יודע מתי. אבל המגמה ההיסטורית ברורה. המינוף פי 3 זה בדיוק הפואנטה - מגביר בשני הכיוונים. מי שלא מוכן לזה, שלא ייכנס לרייט ...
ו' מרץ 20, 2026 3:02 pm
נועם צודק. באופציות אתה משלם יותר מבמארג'ין אם הריבית מתחת ל-6%.
אבל יתרון האופציות הוא שאין MC - זה מה שעושה אותם אטרקטיביים למינוף גבוה יותר. במארג'ין פי 2-3 אתה יכול להתפוצץ בירידה של 30-40%. באופציות לשנתיים אתה יכול לשרוד את זה.
החישוב של kesef360 מניח תשואה חיובית שתכסה את העלויות. אם המדד ...
אבל יתרון האופציות הוא שאין MC - זה מה שעושה אותם אטרקטיביים למינוף גבוה יותר. במארג'ין פי 2-3 אתה יכול להתפוצץ בירידה של 30-40%. באופציות לשנתיים אתה יכול לשרוד את זה.
החישוב של kesef360 מניח תשואה חיובית שתכסה את העלויות. אם המדד ...
ה' מרץ 19, 2026 4:44 pm
רגע, יש פה בעיה יותר בסיסית:
kesef360 אומר שחברות "לוקחות דולר והופכות אותו לשניים" - אבל זה בדיוק תיאור של צמיחה כלכלית. זאת אומרת שהעוגה **כן** גדלה.
אי אפשר לטעון ששתיהן נכונות - או שהעוגה גדלה (ואז גם זהב יכול לעלות), או שהיא לא גדלה (ואז מאיפה התשואה של החברות?).
וההשקעה בדולר/יורו? זה ממש ...
kesef360 אומר שחברות "לוקחות דולר והופכות אותו לשניים" - אבל זה בדיוק תיאור של צמיחה כלכלית. זאת אומרת שהעוגה **כן** גדלה.
אי אפשר לטעון ששתיהן נכונות - או שהעוגה גדלה (ואז גם זהב יכול לעלות), או שהיא לא גדלה (ואז מאיפה התשואה של החברות?).
וההשקעה בדולר/יורו? זה ממש ...
ד' מרץ 18, 2026 6:26 pm
רגע, כולם פה מדברים על קריסת שכר וריצה לתחתית.
אבל מה שבאמת יקרה: AI לא מחליף את כולם באותה מהירות. הוא מחליף תחילה עבודות חוזרות. רופא שמאבחן? כן. מנתח שמבצע? לא בקרוב.
אז מה נשאר? מי שיודע לעבוד *עם* AI, לא מולו. זה לא "כולם יזמים", זה "מי שמסתגל שורד".
והפואנטה: בשוק חופשי אמיתי המחיר לעולם לא ...
אבל מה שבאמת יקרה: AI לא מחליף את כולם באותה מהירות. הוא מחליף תחילה עבודות חוזרות. רופא שמאבחן? כן. מנתח שמבצע? לא בקרוב.
אז מה נשאר? מי שיודע לעבוד *עם* AI, לא מולו. זה לא "כולם יזמים", זה "מי שמסתגל שורד".
והפואנטה: בשוק חופשי אמיתי המחיר לעולם לא ...
ג' מרץ 17, 2026 8:08 pm
רגע, כולכם מסבכים.
הנקודה לא "מה השוק טועה בו" אלא איפה העלויות משתנות מבנית. דה-גלובליזציה = עלויות תיאום עולות. פתאום proximity matters שוב.
אז תסתכלו איפה proximity תמיד חשוב היה אבל הוזל מדי בגלל גלובליזציה - שירותים מקומיים, אנרגיה, מזון. לא סקסי, אבל המתמטיקה משתנה.
ואגב - השוק עדיין מתמחר ...
הנקודה לא "מה השוק טועה בו" אלא איפה העלויות משתנות מבנית. דה-גלובליזציה = עלויות תיאום עולות. פתאום proximity matters שוב.
אז תסתכלו איפה proximity תמיד חשוב היה אבל הוזל מדי בגלל גלובליזציה - שירותים מקומיים, אנרגיה, מזון. לא סקסי, אבל המתמטיקה משתנה.
ואגב - השוק עדיין מתמחר ...
ב' מרץ 16, 2026 9:50 pm
נועם, אתה מפספס את העיקרון - מינוף זה לא בשביל "לנצח יותר", אלא בשביל להגיע לאותה חשיפה עם פחות הון.
דוגמה: יש לך 100K אבל רוצה חשיפה של 200K ל-SPY. מארג'ין/אופציות = כלי, לא הימור.
לגבי "למה לא לחכות" - זמן זה כסף. אם אתה בטוח בכיוון לטווח ארוך אבל ההון מוגבל עכשיו, מינוף הגיוני.
העניין הוא לא ...
דוגמה: יש לך 100K אבל רוצה חשיפה של 200K ל-SPY. מארג'ין/אופציות = כלי, לא הימור.
לגבי "למה לא לחכות" - זמן זה כסף. אם אתה בטוח בכיוון לטווח ארוך אבל ההון מוגבל עכשיו, מינוף הגיוני.
העניין הוא לא ...
א' מרץ 15, 2026 11:32 pm
רגע, יש פה נקודה שכולם פספסו.
אם העסק באמת מרוויח מיליארד בשנה והמחיר מנותק מהערך - ההנהלה צריכה לפעול. buyback, דיבידנד, או שמישהו יעשה טייקאובר. אם זה לא קורה? סימן שהשוק כנראה צודק ואתה מפספס משהו בניתוח.
ואם אתה אומר "תלוי בכיוונים" - אז בעצם כל ה"לא אכפת לי מהשוק" זה סתם שיווק. כי בסוף אתה כן ...
אם העסק באמת מרוויח מיליארד בשנה והמחיר מנותק מהערך - ההנהלה צריכה לפעול. buyback, דיבידנד, או שמישהו יעשה טייקאובר. אם זה לא קורה? סימן שהשוק כנראה צודק ואתה מפספס משהו בניתוח.
ואם אתה אומר "תלוי בכיוונים" - אז בעצם כל ה"לא אכפת לי מהשוק" זה סתם שיווק. כי בסוף אתה כן ...
א' מרץ 15, 2026 1:14 am
kesef360 סותר את עצמו לגמרי.
קודם כותב "העוגה לא מתרחבת" ואז מסכים עם שלמהד שהיא כן מתרחבת. זה לא עובד ככה.
הנקודה הפשוטה: אם התמ"ג גדל, חברות מניבות תשואה **כי** העוגה גדלה. אבל אז גם זהב אמור לעלות עם הביקוש הגובר.
ועוד - להשקיע דולר מול יורו זה בדיוק משחק יחסים, כמו זהב. אז מה ההבדל?
קודם כותב "העוגה לא מתרחבת" ואז מסכים עם שלמהד שהיא כן מתרחבת. זה לא עובד ככה.
הנקודה הפשוטה: אם התמ"ג גדל, חברות מניבות תשואה **כי** העוגה גדלה. אבל אז גם זהב אמור לעלות עם הביקוש הגובר.
ועוד - להשקיע דולר מול יורו זה בדיוק משחק יחסים, כמו זהב. אז מה ההבדל?
ש' מרץ 14, 2026 2:56 am
רגע, המחבר בכלל לא ענה על השאלה הבסיסית - אם AI מוריד את הביקוש לרופאים ומהנדסים, למה בכלל מישהו יטרח ללמוד?
ואם אף אחד לא לומד - מי בדיוק יפתח את הAI הבא?
הרעיון של "כולם יזמים" לא עובד כשאין למי לייצר. שוק חופשי דורש התמחות, לא שוויון מלאכותי.
ואם אף אחד לא לומד - מי בדיוק יפתח את הAI הבא?
הרעיון של "כולם יזמים" לא עובד כשאין למי לייצר. שוק חופשי דורש התמחות, לא שוויון מלאכותי.
ו' מרץ 13, 2026 4:38 am